Hoe Deelnemen aan een Wandeltocht

Hoe Deelnemen aan een georganiseerd wandeltocht ?

Bijna dagelijks kan je in Vlaanderen deelnemen aan een georganiseerde wandeltocht , ingericht door een club die aangesloten is bij Wandelsport Vlaanderen. Zo’n 325 wandelclubs  richten wandeltochten in met zorgvuldig uitgestippelde parcours langs trage wegen en mooie vergezichten in diverse regio’s.  Deze wandeltochten kan je ontdekken op de site van Wandelsport Vlaanderen of in het boek « Walking in Belgium «

Bij elke wandeltocht vind je meer info over de organisator, startplaats, startuur en de verschillende afstanden. De keuze is aan jou waar en wanneer en hoeveel kilometer je wandelt. Wanneer je in de buurt van de startplaats komt, wijzen borden je de weg naar de parkings of startzaal. Je kan vrij starten tussen de opgegeven starturen (bvb. 08.00-15.00u) . Een inschrijfkaart koop je in de startplaats, gebruikelijk tarief is € 3,00 voor niet aangeslotenen en € 1,50 voor leden. De inschrijfkaart die niet leden ontvangt bestaat uit  2 delen, waarop je nog enkele gegevens moet invullen. Je scheurt vervolgens het luik inschrijfkaart af en deponeert dit in de startbus en neemt het strookje controlekaart mee op de wandeltocht, als verzekerings- en inschrijfbewijs.

Leden hoeven geen inschrijvingskaart niet in te vullen, maar moeten wel hun lidkaart laten zien om te scannen.

Eenmaal je bent ingeschreven, kan je kiezen uit een gevarieerd aanbod aan afstanden, die je stapt op eigen tempo. Alles is netjes uitgepijld, dus je hoeft enkel de bordjes te volgen. Even pauzeren of tijd voor een hapje of een drankje ?  Geen probleem, op regelmatige afstanden onderweg wordt een rustpost voorzien.

Op het einde van de wandeling arriveer je steeds terug in de startzaal, waar je kan genieten van een hapje of drankje en nog even kan napraten met andere wandelaars.

Voordelen als lid van onze wandelclub

• Je krijgt ledenkorting bij deelname aan wandeltochten op vertoon van je gepersonaliseerde lidkaart.
  • Je wandelt met een gerust hart, dankzij je lidmaatschap geniet je van een uitstekende verzekering lichamelijke ongevallen, burgerlijke aansprakelijkheid en rechtsbijstand op al jouw wandelactiviteiten, ook in het buitenland.
  • Tweemaandelijks ontvang je ons clubtijdschrift met informatie over de club activiteiten.
  • Je ontvangt 4 maal per jaar het federatietijdschrift Walking Magazine gratis in je bus.
  • Je ontvangt een attest voor volledige of gedeeltelijke terugbetaling van je lidgeld door je ziekenfonds.
  • Diverse acties en ledenvoordelen bij de federatie en haar partners.
  • De club organiseerd 5 à 6 busuitstappen per jaar aan zeer lage prijs.
  • Gratis wandelboekje
  • Nieuwjaarsreceptie voor alle leden na de algemene vergadering.
  • Ledenfeest
  • Clubkampioenschap met tal van prijzen.